Według Polskiej Organizacji Franczyzowej, zainteresowanie tym modelem biznesowym nie zgasło, nawet podczas niezwykle trudnego okresu pandemii. W dzisiejszym artykule wyjaśniamy, na czym polega franczyza, również w kontekście sektora logistycznego. Zapraszamy do publikacji!
Czym jest franczyza i jak działa w branży kurierskiej?
Tytułowy schemat prowadzenia aktywności zawodowej bazuje na specjalnej umowie pomiędzy franczyzodawcą i franczyzobiorcami. Wspomniana licencja umożliwia bowiem korzystanie z opracowanych strategii danej marki, co odnosi się do wiedzy, znaków graficznych oraz innych aspektów pracy.
Jednocześnie franczyzobiorca zobowiązuje się do przestrzegania pewnych norm i standardów, które zapewniają rozpoznawalność ugruntowanej już randze firmy. Otwarcie biznesu franczyzowego wiąże się również z określonymi wymogami finansowym – opłatą wstępną oraz regularnym czynszem.
Aby założyć franczyzę w branży kurierskiej, należy przeprowadzić kilka podstawowych kroków. Lider branży o umocnionej pozycji na rynku, a także sporej rozpoznawalności i sprawdzonych procesach działania, może udzielić pozwolenia na funkcjonowanie przedsiębiorców w ramach danej marki.
Doskonałym przykładem jest model franczyzowy, oferowany przez zespół Pakersi: https://pakersi.pl/franczyza. Operator kurierski opracował bowiem szereg udogodnień, które determinują szybkie wdrożenie nowego kandydata, rozwinięcie biznesu oraz otrzymywanie pierwszych zleceń.
Jak odnieść sukces inwestując we franczyzę kurierską?
Istnieje kilka kluczowych składników rentownego modelu franczyzowego, ale wszystko bazuje na solidnym partnerze. Pakersi.pl oferują niezwykle bogaty i wyczerpujący pakiet szkoleń, które dokładnie wyjaśniają, jak funkcjonuje sektor kurierski. Co niezwykle ważne, Pakersi pamiętają również o szlifowaniu umiejętności sprzedażowych!
Innym elementem przewagi jest wyłączność terytorialna. Specjalna opcja pozwala na ograniczanie punktów, co wpływa na opłacalność i zainteresowanie konkretnym Punktem Dostawcy. Jednak, przed tym krokiem warto przeprowadzić rzetelną analizę biznesową lokacji, która również wchodzi w skład opisywanej franczyzy.
Na koniec warto wspomnieć o bogatym zestawie narzędzi marketingowych, nowoczesnym wyposażeniu samego lokalu oraz niezbędnych materiałach do pakowania. Wyłącznie tak kompleksowa oferta umożliwia osiągnięcie pełnego sukcesu!
Zalety i wady franczyzy w sektorze kurierskim
Każdy model franczyzowy posiada pewne benefity oraz ograniczenia, również branża kurierska. Do bezsprzecznych zalet zalicza się rozpoznawalność partnera, co generuje niezwykle ważny aspekt zyskowności – zaufanie konsumentów.
Franczyzobiorca otrzymuje bowiem gotowe rozwiązania, a to znacząco ogranicza ryzyko błędu oraz kosztownych pomyłek. Przynależność do większej marki to jednocześnie zwiększone możliwości negocjacyjne w kontakcie z dostawcami oraz nieustanne wsparcie, a także doświadczenie innych franczyzobiorców. W tym miejscu warto przytoczyć kodeks dobrych praktyk rynku franczyzy.
Minusem jest konieczność uiszczenia ustalonych opłat oraz pewne regulacje w kontekście zarządzania firmą. Jednak, przestrzeganie standardów obsługi klienta może z łatwością zamienić opisane wady w doskonałą inwestycję.