Co to jest shopify headless – what is headless shopify?
Odpowiadając na anglojęzyczne pytanie: what is headless shopify, należy napisać, że Shopify Headless to podejście do e-commerce, w którym front-end (warstwa prezentacji użytkownika) jest oddzielony od back-endu (system zarządzania treścią). Określenie headless odnosi się zatem do odłączenia front-endu od back-endu.
Headless shopify a współczesność
W tradycyjnym modelu e-commerce, platforma tak jak Shopify oferuje zintegrowany system, gdzie interfejs użytkownika i backend są ściśle powiązane i współpracują ze sobą. W przypadku headless, deweloperzy mogą używać Shopify jako silnika e-commerce (back-end) i tworzyć niestandardowy front-end za pomocą dowolnych technologii, które preferują lub które są najlepiej dopasowane do konkretnego przypadku użycia.
Po więcej na ten temat zajrzyj na shopify blog.
Jakie korzyści oferuje Shopify Headless?
Przede wszystkim jest to elastyczność w projektowaniu. Możesz tworzyć dowolne interfejsy użytkownika bez ograniczeń narzuconych przez tradycyjne szablony Shopify. Możliwe jest także wykorzystywanie w nich nowoczesnych technologii frontendowych. Deweloperzy mogą korzystać z najnowszych bibliotek i frameworków frontendowych, takich jak React, Vue.js czy Angular, do tworzenia dynamicznych i interaktywnych interfejsów użytkownika. W ten sposób dokonuje się także poprawa wydajności. Ponieważ frontend jest oddzielony, strony mogą być generowane szybciej, co znacznie przyspiesza ładowanie się strony.
Technologia shopify headless to jednocześnie zwiększona skalowalność. Back-end i front-end mogą być skalowane niezależnie od siebie, co pozwala na lepsze zarządzanie ruchem i zasobami. W ślad za tym podąża personalizacja stron. Umożliwia ona tworzenie bardziej dopasowanych interfejsów dla różnych grup użytkowników. Headless pozwala na lepszą integrację z różnymi kanałami sprzedaży i punktami kontaktu z klientem, takimi jak aplikacje mobilne, kioski, inteligentne zegarki, IoT itp.
Tutaj przeczytasz więcej o shopify headless.
Jakie jest zastosowanie Shopify Headless?
- Wieloplatformowość. Umożliwia to jednoczesne korzystanie z jednego back-endu Shopify dla wielu różnych doświadczeń klienta, w tym aplikacji internetowych, mobilnych, itp.
- Dostosowywanie. Możliwość dostosowania ścieżki zakupowej i interakcji z użytkownikami na nieporównywalnie wyższym poziomie niż w standardowych konfiguracjach.
- Integracje. Łatwiejsze łączenie się z zewnętrznymi systemami, takimi jak CMS, ERP, PIM i innymi narzędziami biznesowymi.
Headless commerce jest szczególnie korzystne dla większych przedsiębiorstw lub marek, które potrzebują wyjątkowego i spersonalizowanych interfejsów e-commerce, które nie zawsze jest możliwe do osiągnięcia przy użyciu standardowych rozwiązań oferowanych przez platformy e-commerce.