Postęp technologiczny ogromnie wpływa na rozwój sfery usługowej. Dotyczy to także wszelkiego rodzaju usług bankowych i ogólnie finansowych. Pojawiają się też bardzo nowoczesne, wygodne i praktyczne rozwiązania z zakresu windykacji.
Windykacja (debt collection) to dochodzenie własności za pomocą środków okreslonych w obowiązujących przepisach prawnych. Znaczenie tego słowa obejmuje również ściąganie długów czy dochodzenie należności. Windykacja wierzytelności pieniężnych jest najczęściej spotykana. I właśnie aby ją ułatwić, pojawiają się innowacyjne rozwiązania, przeznaczone dla instytucji finansowych, choć nie tylko.
Windykacja w innowacyjnej formie
Rozwój technologii internetowych pozwolił marce Loxon na wdrożenie usługi windykacyjnej (debt collection system) nowej generacji. Stanowi ona doskonałe rozwiązanie biznesowe działające w chmurze. Zostało zaprojektowane w taki sposób, aby pomóc bankom jak najwygodniej i możliwie najsprawniej zarządzać zaległościami oraz maksymalizować odzyskiwanie należności za pomocą spersonalizowanych strategii.
Dzięki możliwościom opartym na sztucznej inteligencji system cyfrowego poboru należności zapewnia wgląd w czasie rzeczywistym w zachowania płatnicze klientów, przez co umożliwia wierzycielom pro-aktywną identyfikację i zapobieganie ryzyku zaległości.
Z systemu tego korzystać mogą:
1) Banki – system windykacyjny Loxon pomaga bankom w przekształcaniu windykacji należności w pozytywne doświadczenie klienta, a także zwiększa efektywność przepływów pracy operacyjnej, ułatwia stworzenia bardziej produktywnego i przyjemnego środowiska pracy dla członków zespołu poprzez dostarczanie najnowocześniejszych innowacji technologicznych.
2) Para-banki – najnowocześniejsza technologia służy wprowadzaniu przełomowego systemu cyfrowego poboru należności, zaprojektowanego dla wszelkich instytucji finansowych, aby wspierać i zabezpieczać ich przewagę konkurencyjną w przyszłości.
3) Klienci pozabankowi – Loxon projektuje rozwiązania biznesowe, polegające na dostarczaniu najnowszej wiedzy branżowej szerokiemu gronu przedsiębiorstw, w tym dostawcom kredytów hipotecznych, platformom P2P, pożyczkodawcom dla MŚP, firmom leasingowym, a także przedsiębiorstwom użyteczności publicznej.
Podejście wielokanałowe i hiperpersonalizacja
Najnowocześniejszy system windykacyjny Loxon opiera się na zaangażowaniu wielokanałowym – opartym na kanałach optycznych – oraz hiperpersonalizacji.
Hiperpersonalizacja to bardzo pomocne rozwiązanie w dziedzinie komunikacji pomiędzy bankami a klientami. Dzięki niej banki mogą ulepszyć swoją strategię, w tym programy windykacyjne, dzięki odpowiedniej komunikacji. Zaawansowane technologie, takie jak AI i uczenie maszynowe, umożliwiają również bankom personalizowanie swoich interakcji z klientami w wielu kanałach, m,in.: SMS, e-mail, czat i inne. Taka właśnie, wyjątkowo sprawna komunikacja w czasie rzeczywistym odgrywa kluczową rolę w optymalizacji stawek windykacji należności.
Z kolei podejście/zaangażowanie oparte na kanałach optycznych (omnichannelowe, wielokanałowe) do windykacji należności ma przede wszystkim tę zaletę, że pozwala ono bankom dotrzeć do klientów za pośrednictwem preferowanych przez nich kanałów komunikacji. Przykładowo, osoby młode preferować mogą otrzymywanie wiadomości tekstowych, takich jak SMS, powiadomienia push lub korzystanie z aplikacji mobilnych, podczas gdy starszym klientom odpowiadają rozmowy telefoniczne czy listy. Oferując szereg opcji komunikacji, firmy mogą zwiększyć skuteczność windykacji.
Co się zaś tyczy klientów, oczekują oni płynnych, wygodnych doświadczeń płatności cyfrowych, aby mieć pełną kontrolę nad swoimi płatnościami, w tym także obciążeniami rachunków bankowych. Doskonałym rozwiązaniem są dla nich aplikacje samoobsługowe, dzięki którym zarządzać można swoimi finansami w dowolnym czasie i miejscu.