Niektórzy przedsiębiorcy w ramach oszczędności decydują się na prowadzenie działań SEO samodzielnie. Jednak czy może to przynieść oczekiwane rezultaty? W poniższym tekście spróbujemy odpowiedzieć na pytanie, czy samodzielne pozycjonowanie stron jest trudne. Wskazujemy wymagające aspekty działań SEO, które wymagają pewnych konkretnych umiejętności i sporej wiedzy w towarzystwie doświadczenia.
Kodowanie i inne aspekty techniczne
Nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że pozycjonowanie stron to między innymi praca nad ich parametrami technicznymi. Zanim algorytm zdecyduje o pozycji danej witryny w wyszukiwaniach na konkretne frazy, dokonuje jej ogólnej oceny. To od niej zależy, czy witryna będzie w ogóle miała szansę na znalezienie się na pierwszej stronie wyszukiwań. Zależy to od jakość i witryny, która uwzględnia nie tylko kwestie merytoryczne i estetyczne, ale także, a według wielu ekspertów przede wszystkim, kwestie techniczne.
Dopracowanie techniczne witryny to między innymi kompresja plików i stworzenie odpowiednich podstron, a także skrócenie kodów. To właśnie praca z kodem wydaje się najbardziej wymagająca dla laika bez odpowiedniego przeszkolenia w tym obszarze.
Dobór fraz kluczowych
Sprawa doboru fraz kluczowych stanowi pewną pułapkę. Otóż większości laikom wydaje się, że na tym etapie nie sposób popełnić błąd. Dobór fraz często wydaje się absolutnie oczywisty. Później natomiast pojawia się zdziwienie, gdy intensywne działania SEO nie dają oczekiwanych rezultatów. Otóż wybór fraz wcale nie jest łatwy. Nie wystarczy wybrać nazw kategorii najważniejszych produktów z oferty. W ten sposób możemy poświęcić dużo czasu i wydać sporo pieniędzy na pozycjonowanie, które nie przyniesie konwersji. Pozycjonowanie stron powinno dotyczyć fraz wybranych po przeprowadzeniu szczegółowej analizy profilu klienta i jego potrzeb. W zestawieniu z ofertą dochodzimy w końcu do wniosku, które frazy wpisują w wyszukiwaniach osoby potencjalnie zainteresowane tym, co mamy im do zaproponowania.
Znajomość wytycznych, czyli jak nadążyć za algorytmem?
Decydując o ocenie strony, a następnie o jej pozycjach w wynikach wyszukiwań, algorytm bierze pod uwagę setki czynników. Tylko niektóre z nich są powszechnie znane. Co do reszty, specjaliści SEO próbują je odkryć, głównie poprzez stosowanie metody prób i błędów. Ponadto Google na bieżąco aktualizuje wytyczne i wprowadza nowe roboty. Oznacza to, że aby nadążyć za wymaganiami, trzeba posiadać dużą wiedzę i doświadczenie. Bez tego pozycjonowanie stron jest działaniem całkowicie po omacku.
Kary od Google
Wiele działań, które kiedyś stanowiły podstawę SEO, dzisiaj jest zabroniona. Przykładowo, nie należy upychać zbyt wielu fraz kluczowych w tekstach. Błędne teksty pisane tylko i wyłącznie pod roboty również nie są skuteczne. Co więcej, tego typu działania, i wiele innych, może skutkować karą od Google, czyli obniżeniem pozycji w wynikach wyszukiwań lub całkowitym wykluczeniem strony. Specjaliści SEO wiedzą, jakich działań unikać, aby nie doszło do otrzymania kary.
Jak widzisz, pozycjonowanie stron jest dosyć skomplikowane. Oczywiście możliwe jest prowadzenie działań SEO samodzielnie. Niemniej zwykle kończy się to mniejszym lub większym niepowodzeniem. Dlatego też lepiej wybrać dobrą agencję i to w jej rękach zostawić kwestię pozycjonowania witryny.
Masz firmę w Szczecinie? Nie możesz wyprzedzić konkurencji? Zgłoś się do nas! Studio Lokomotywa – skuteczne pozycjonowanie stron Szczecin!