Wykorzystanie Virtual Data Room w sektorze nieruchomości

Wykorzystanie Virtual Data Room w sektorze nieruchomości

You are currently viewing Wykorzystanie Virtual Data Room w sektorze nieruchomości

Obszar nieruchomości komercyjnych tj. biurowych, handlowych czy usługowych rozwija się w Polsce w bardzo szybkim tempie. Coraz więcej inwestorów krajowych oraz zagranicznych dostrzega korzyści, jakie niesie zainwestowanie kapitału właśnie w ten sektor rynku.

Dlatego też wykorzystywane są tutaj rozwiązania z zakresu Virtual Data Room – https://fordata.pl/virtual-data-room/, które zabezpieczają i przyspieszają wszelkie procesy transakcyjne.

Virtual Data Room to kwestia bezpieczeństwa

VDR, czyli wirtualny pokój danych pomaga przedsiębiorcom w sprawnym i bezpiecznym prowadzeniu projektów związanych z budową nieruchomości. Mowa tutaj również o sytuacjach, w których w poszczególne projekty zaangażowani są inwestorzy oraz banki.

W sektorze nieruchomości, procesy związane z transakcjami nieruchomościowymi, due diligence czy przygotowywaniem projektów wymagają efektywnej wymiany dokumentów pomiędzy różnymi podmiotami. W tym kontekście, bezpieczeństwo danych i dokumentów jest na pierwszym miejscu, a zastosowanie Virtual Data Room zapewnia zaawansowanie mechanizmy ochrony danych, takie jak szyfrowanie i autoryzacja dwuskładnikowa.

Zabezpieczenie różnych formatów plików

Jedną z najważniejszych zalet wykorzystania VDR w sektorze nieruchomości jest możliwość zabezpieczania różnorodnych formatów plików, w tym map, planów budynków oraz plików CAD z rozszerzeniem .dwg i .dxf. Wirtualne pokoje danych umożliwiają przechowywanie, udostępnianie i zarządzanie tymi plikami w bezpieczny i wygodny sposób. 

Trzeba pamiętać, że projekty nieruchomościowe to procesy wieloetapowe, w których udział bierze wiele zaangażowanych stron. W modelu tradycyjnym (bez skorzystania z narzędzi online) generuje to potrzebę wytworzenia jeszcze większej liczby dokumentów. Wirtualne sale danych umożliwiają tworzenie struktury projektowej, w ramach której można tworzyć mniejsze podfoldery związane z konkretnymi aspektami projektu. Co kluczowe, nie każda ze stron może mieć wgląd do dokumentów (o tym decyduje administrator).

VDR a efektywne zarządzanie komunikacją

Praca w branży nieruchomości wiąże się ze współpracą z inwestorami, bankami, doradcami technicznymi i kancelariami prawniczymi. Tradycyjne metody komunikacji i wymiany dokumentów są jednak nie tylko czasochłonne, jak i niekoniecznie bezpieczne. 

Dlatego też coraz więcej przedsiębiorców dostrzega, jak ważne jest wykorzystanie VDR w centralizacji komunikacji i wymiany dokumentów w jednym miejscu. Skraca to czas reakcji i przyspiesza procesy decyzyjne, ale i nie tylko. Mowa tutaj także o eliminacji ryzyka utraty danych oraz braku konieczności szukania konkretnych informacji w tradycyjnych papierowych dokumentach lub rozproszonych plikach elektronicznych. 

VDR umożliwia również monitorowanie aktywności uczestników w systemie. Można śledzić, kto i kiedy uzyskał dostęp do konkretnych dokumentów. Co więcej, rozwiązanie to pozwala na zaproszenie wielu inwestorów, którzy nie widzą siebie wzajemnie. 

Dzięki temu sprzedawca może komunikować się ze wszystkimi stronami i udostępniać różne rodzaje plików poszczególnym zainteresowanym. Wybrani użytkownicy mogą mieć pełny lub ograniczony dostęp do wybranych plików — dostęp ten można też zmieniać w trakcie prowadzenia projektu.