Neony LED w reklamie, o czym warto wiedzieć?

Neony LED w reklamie, o czym warto wiedzieć?

You are currently viewing Neony LED w reklamie, o czym warto wiedzieć?
LGBT rainbow going through prism neon sign. Homosexuality, tolerance, discrimination design. Night bright neon sign, colorful billboard, light banner. Vector illustration in neon style.

Pierwsze lampy wyładowcze – bo tak fachowo określa się lampy zawierające argon lub neon – powstały już w 1905 roku. Z czasem, dzięki swoim wyjątkowym walorom estetycznym, stały się ważnym sposobem reklamowania firm i punktów handlowo-usługowych. Ich popularność dodatkowo wzrosła wraz z rozwojem techniki, która pozwoliła na tworzenie wielokolorowych kompozycji. Gra światłem i kolorem do dzisiaj stanowi ważne narzędzie marketingowe. Chcesz wykorzystać neony w reklamie? Zastanawiasz się, czy warto postawić na ten rodzaj promocji?

Jak działają neony LED?

Pierwsze neony powstały na początku XX wieku. Składały się ze szklanych rurek wypełnionych mieszanką azotu i dwutlenku węgla, które po oświetleniu diodami tworzyły ciekawy efekt wizualny. Z czasem zaczęto wykorzystywać tańsze gazy szlachetne i neon oraz eksperymentować z ich składem, co pozwoliło na uzyskanie oryginalnych kolorów. Projektanci sięgali jednocześnie po zabarwione szkło oraz luminofor, umożliwiające wzmocnienie barw. W 1912 roku po raz pierwszy zostały wykorzystane do reklamowania jednego z paryskich salonów fryzjerskich.

W Polsce największą popularnością cieszyły się w latach 60. i 70. XX wieku. Liczne zakłady i punkty handlowe decydowały się na ten sposób promocji swojej działalności. Obecnie tradycyjne neony zostały zastąpione nowoczesnymi ledonami, które odznaczają się znacznie dłuższą żywotnością. Wysokiej jakości oświetlenie zapewnia nawet do 5 lat nieprzerwanej pracy. Charakteryzują się też niższym zużyciem energii. Zastąpienie szkła elastycznym tworzywem ułatwia tworzenie bardziej skomplikowanych kompozycji.

Jak wykorzystać neony LED w reklamie?

Neony LED dostępne np. na stronie https://www.mediaexpert.pl/dom/oswietlenie/neony-led tworzą ciekawą alternatywę dla tradycyjnych banerów reklamowych i ulotek. Stanowią ważny element wizualny, który przykuwa uwagę potencjalnych klientów. Odpowiednio stworzone kompozycje staną się ważną dekoracją, podkreślającą profesjonalizm zakładu. Neony możesz wykorzystać zarówno wewnątrz salonu i sklepu, jak i na zewnątrz. Oświetlanie stanie się ciekawym odpowiednikiem szyldu.

Neony LED stanowią także ważny element wystroju barów i lokali gastronomicznych. Pozwalają na zbudowanie odpowiedniej oprawy i klimatu. W tym celu świetnie sprawdzą się tradycyjne lampy w kształcie drinków, które zaskakują swoim modnym obecnie charakterem retro. Idealnie wpiszą się do nowoczesnych aranżacji wnętrz i dopełnią industrialne projekty. W zależności od swoich preferencji możesz zdecydować się zarówno na zakup gotowych lamp, jak i stworzenie oryginalnego projektu, w którym umieścisz nazwę swojej firmy oraz logo. Neony mogą okazać się również ciekawym sposobem na aranżację stanowiska na targach specjalistycznych. Zwrócą uwagę i zachęcą potencjalnych kontrahentów do poznania Twojej oferty.

Czy warto kupić neony LED do swojej firmy?

Ledony stanowią wyrazisty sposób promowania firmy, ułatwiając zbudowanie pożądanego wizerunku. Jedną z ich największych zalet jest skuteczność. Oświetlenie efektywnie konkuruje z innymi nośnikami reklamowymi. Lampy są widoczne ze znacznej odległości, zapewniając jednocześnie optymalną wyrazistość w przestrzeni publicznej. Pozostają wyraźne w różnych warunkach atmosferycznych, o każdej porze dnia i nocy. Stanowią przy tym estetyczną formę przekazu, która nie męczy potencjalnych odbiorców/klientów. Doskonale sprawdzi się w przypadku przedsiębiorców, którzy poszukują stylowej oraz subtelnej formy reklamy, wyróżniającej się dużą skutecznością.