Neony LED w reklamie, o czym warto wiedzieć?

Neony LED w reklamie, o czym warto wiedzieć?

You are currently viewing Neony LED w reklamie, o czym warto wiedzieć?
LGBT rainbow going through prism neon sign. Homosexuality, tolerance, discrimination design. Night bright neon sign, colorful billboard, light banner. Vector illustration in neon style.
tekst alta

Pierwsze lampy wyładowcze – bo tak fachowo określa się lampy zawierające argon lub neon – powstały już w 1905 roku. Z czasem, dzięki swoim wyjątkowym walorom estetycznym, stały się ważnym sposobem reklamowania firm i punktów handlowo-usługowych. Ich popularność dodatkowo wzrosła wraz z rozwojem techniki, która pozwoliła na tworzenie wielokolorowych kompozycji. Gra światłem i kolorem do dzisiaj stanowi ważne narzędzie marketingowe. Chcesz wykorzystać neony w reklamie? Zastanawiasz się, czy warto postawić na ten rodzaj promocji?

Jak działają neony LED?

Pierwsze neony powstały na początku XX wieku. Składały się ze szklanych rurek wypełnionych mieszanką azotu i dwutlenku węgla, które po oświetleniu diodami tworzyły ciekawy efekt wizualny. Z czasem zaczęto wykorzystywać tańsze gazy szlachetne i neon oraz eksperymentować z ich składem, co pozwoliło na uzyskanie oryginalnych kolorów. Projektanci sięgali jednocześnie po zabarwione szkło oraz luminofor, umożliwiające wzmocnienie barw. W 1912 roku po raz pierwszy zostały wykorzystane do reklamowania jednego z paryskich salonów fryzjerskich.

W Polsce największą popularnością cieszyły się w latach 60. i 70. XX wieku. Liczne zakłady i punkty handlowe decydowały się na ten sposób promocji swojej działalności. Obecnie tradycyjne neony zostały zastąpione nowoczesnymi ledonami, które odznaczają się znacznie dłuższą żywotnością. Wysokiej jakości oświetlenie zapewnia nawet do 5 lat nieprzerwanej pracy. Charakteryzują się też niższym zużyciem energii. Zastąpienie szkła elastycznym tworzywem ułatwia tworzenie bardziej skomplikowanych kompozycji.

Jak wykorzystać neony LED w reklamie?

Neony LED dostępne np. na stronie https://www.mediaexpert.pl/dom/oswietlenie/neony-led tworzą ciekawą alternatywę dla tradycyjnych banerów reklamowych i ulotek. Stanowią ważny element wizualny, który przykuwa uwagę potencjalnych klientów. Odpowiednio stworzone kompozycje staną się ważną dekoracją, podkreślającą profesjonalizm zakładu. Neony możesz wykorzystać zarówno wewnątrz salonu i sklepu, jak i na zewnątrz. Oświetlanie stanie się ciekawym odpowiednikiem szyldu.

Neony LED stanowią także ważny element wystroju barów i lokali gastronomicznych. Pozwalają na zbudowanie odpowiedniej oprawy i klimatu. W tym celu świetnie sprawdzą się tradycyjne lampy w kształcie drinków, które zaskakują swoim modnym obecnie charakterem retro. Idealnie wpiszą się do nowoczesnych aranżacji wnętrz i dopełnią industrialne projekty. W zależności od swoich preferencji możesz zdecydować się zarówno na zakup gotowych lamp, jak i stworzenie oryginalnego projektu, w którym umieścisz nazwę swojej firmy oraz logo. Neony mogą okazać się również ciekawym sposobem na aranżację stanowiska na targach specjalistycznych. Zwrócą uwagę i zachęcą potencjalnych kontrahentów do poznania Twojej oferty.

Czy warto kupić neony LED do swojej firmy?

Ledony stanowią wyrazisty sposób promowania firmy, ułatwiając zbudowanie pożądanego wizerunku. Jedną z ich największych zalet jest skuteczność. Oświetlenie efektywnie konkuruje z innymi nośnikami reklamowymi. Lampy są widoczne ze znacznej odległości, zapewniając jednocześnie optymalną wyrazistość w przestrzeni publicznej. Pozostają wyraźne w różnych warunkach atmosferycznych, o każdej porze dnia i nocy. Stanowią przy tym estetyczną formę przekazu, która nie męczy potencjalnych odbiorców/klientów. Doskonale sprawdzi się w przypadku przedsiębiorców, którzy poszukują stylowej oraz subtelnej formy reklamy, wyróżniającej się dużą skutecznością.